Social media

Doel van social media is niet alleen gezellig kletsen met je vrienden online, 
maar social media is er vooral om te laten zien wie je bent en wat je in huis hebt.
Dit kan negatief uitpakken maar ook postitief. Tegenwoordig gaat alles via social media.
 Als je als bedrijf geen facebook pagina hebt, hoor je er niet bij. 
Het is niet altijd even slim om deze massa hype blindelings te volgen. 
Het moet wel aansluiten bij je doelgroep. 
Voor ontwerpers die net de hoek om komen kijken is dit een uitstekende gelegenheid om klanten 
te werven of een baan aangeboden te krijgen. 
Je kunt gemakkelijk werk van jezelf plaatsen of vertellen wat je aan het doen
bent op Facebook, twitter of een blog. Dit word dan ook vaak gebruikt als soort 'portfolio'.

Twitter: dit is een makkelijke tool om snel en eenvoudig reclame te verspreiden. 
Door bijvoorbeeld ergens een hype van te maken of een bedrijf te ... ja ... hoe noemen ze dat.... #twitten.
Door je persoonlijke eigenschappen, beroep en interesses in te vullen vinden bedrijven je gemakkelijker. 

Zij maken reclame voor zichzelf maar jij kunt ook reclame voor jezelf naar hun tweeten.

Youtube: leuk om filmpjes erop te zetten, minder leuk als je het eraf wilt halen. 
Dit gaat namelijk niet zo gemakkelijk.
Erg zuur als je vriend een filmpje van je zatte kop op youtube zet en een dag later je collega's 

en baas mee kunnen genieten.

Facebook: pas op met wat je post. je kunt je facebook afschermen voor onbekende, maar via via 
lukt het alsnog om je profiel te bekijken. Facebook word vaak als prive gebruikt.
 Niet handig als je zit te klagen over je baas en via via komt hij erachter dat je hem niet mag... 
Als organisatie is dit een handige tool, je kunt al je vrienden en hun vrienden spammen met reclame.
een groot bereik van de doelgroep, maar je bereikt ook mensen die er niet op zitten te wachten. 
Wat dus ook weer negatieve aandacht trekt naar jou organisatie/bedrijf/portfolio.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten